pocu

Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 | Axa prioritara 3: Locuri de munca pentru toti Obiectiv specific 3.8 Cresterea numarului de angajați care beneficiaza de noi instrumente, metode, practici etc, de management al resurselor umane si de conditii de lucru imbunatatite in vederea adaptarii activitatii la dinamica sectoarelor economice cu potential competitiv identificate conform SNC/domeniilor de specializare inteligenta conform SNCDI.

Resurse Managementul Organizational

Schimbarea organizationala a initiativelor privind siguranta pacientilor

 Schimbarea organizationala in ansamblu este indispensabila pentru a imbunatati in mod semnificativ siguranta pacientilor. Asigurarea sigurantei pacientilor nu este doar o provocare clinica, ci si una organizationala. Pentru a reusi, initiativele in acest domeniu trebuie sa fie proiectate si implementate utilizand principii de gestionare a schimbarilor, care vizeaza mai multe componente: roluri specifice de gestionare a schimbarii pentru diferitii participanti la procesul de acordare a ingrijirii, implementarea prin structuri de sprijin dedicate si tactici multiple, si imbunatatirea capacitatilor fortei de munca prin oportunitatile de invatare continua.

Imbunatatirea sigurantei pacientilor trebuie sa ramana in continuare o prioritate pentru organizatiile din domeniul sanatatii. Capacitatile mai bune de gestionare a schimbarilor nu sunt doar de dorit, ci sunt necesare pentru realizarea si sustinerea imbunatatirilor privind siguranta pacientilor. Acest articol abordeaza problemele esentiale depistate in gestionarea efectiva a schimbarilor la nivelul organizatiilor din domeniul sanatatii, atragand atentia asupra consecintelor neintentionate care apar in urma procesului ce vizeaza siguranta pacientilor fara o gestionare eficienta a schimbarilor.

Care sunt aspectele critice in gestionarea schimbarii, cum ar fi modul in care este definita schimbarea, ce roluri au diferiti participanti si cum este implementata si transformata schimbarea in sine, aflati din urmatorul material.

Resursele umane, un motor de inovare organizationala. O oportunitate unica

Departamentul de resurse umane al unei intreprinderi dezvolta si sustine tipul de transformare a culturii organizationale necesare pentru ca o companie sa isi atinga obiectivele de inovare. Studiile arata ca cele mai reusite strategii de inovare corporatista sunt cele care se concentreaza preponderent asupra oamenilor si a capitalului uman. Acestea includ gasirea, angajarea si stimularea talentelor-cheie pentru inovare, crearea unei culturi a inovarii prin promovarea si recompensarea antreprenoriatului, asumarea de riscuri si dezvoltarea competentelor de inovare pentru toti angajatii.

Rolul departamentului de resurse umane in designul organizational al unei firme ofera un imens potential pentru a permite inovarea. In mod specific, designul organizational poate fi folosit pentru a facilita schimbul mai usor al ideilor angajatilor dincolo de granite si functii. Astfel, departamentul de resurse umane ofera companiei o oportunitate unica de a fi un factor cheie al agendei inovarii, oferind un avantaj competitiv durabil si devenind un adevarat partener strategic. Mai jos sunt prezentate cateva activitati pe care practicienii din domeniul resurselor umane le folosesc pentru a incorpore inovatia in ADN-ul organizatiei lor.