pocu

Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 | Axa prioritara 3: Locuri de munca pentru toti Obiectiv specific 3.8 Cresterea numarului de angajați care beneficiaza de noi instrumente, metode, practici etc, de management al resurselor umane si de conditii de lucru imbunatatite in vederea adaptarii activitatii la dinamica sectoarelor economice cu potential competitiv identificate conform SNC/domeniilor de specializare inteligenta conform SNCDI.

Resurse Managementul Schimbarii

Turismul verde – noua directie pentru dezvoltarea turismului

 Cererea tot mai mare de calatorii moderne, turismul si vizitatorii nu pot fi neglijati ca fiind unul dintre factorii incalzirii globale. Agentiile de turism au responsabilitatea si obligatia de a promova si de a practica calatoriile ecologice, verzi, cu emisii reduse de carbon. Cresterea gradului de constientizare ecologica, subliniind politica actuala a emisilor scazute de carbon, indica faptul ca turismul ecologic va fi noua directie pentru dezvoltarea viitoare a turismului. In toate aspectele procesului turistic, „turismul verde” include turisti, hoteluri, atractii, manageri de turism, agentii de voiaj, operatori de turism si ghizii turistici. Acest turism verde va proteja mediul prin activitati de consum ecologic, pentru a obtine responsabilitatea sociala, dezvoltarea economica si sustenabilitatea ecologica.

In acest articol, conceptul de turism verde este redat prin povesti de success, care ofera o imagine asupra gestionarii pietei turismului ecologic precum si tendintele in domeniu.

Schimbarea organizationala a initiativelor privind siguranta pacientilor

 Schimbarea organizationala in ansamblu este indispensabila pentru a imbunatati in mod semnificativ siguranta pacientilor. Asigurarea sigurantei pacientilor nu este doar o provocare clinica, ci si una organizationala. Pentru a reusi, initiativele in acest domeniu trebuie sa fie proiectate si implementate utilizand principii de gestionare a schimbarilor, care vizeaza mai multe componente: roluri specifice de gestionare a schimbarii pentru diferitii participanti la procesul de acordare a ingrijirii, implementarea prin structuri de sprijin dedicate si tactici multiple, si imbunatatirea capacitatilor fortei de munca prin oportunitatile de invatare continua.

Imbunatatirea sigurantei pacientilor trebuie sa ramana in continuare o prioritate pentru organizatiile din domeniul sanatatii. Capacitatile mai bune de gestionare a schimbarilor nu sunt doar de dorit, ci sunt necesare pentru realizarea si sustinerea imbunatatirilor privind siguranta pacientilor. Acest articol abordeaza problemele esentiale depistate in gestionarea efectiva a schimbarilor la nivelul organizatiilor din domeniul sanatatii, atragand atentia asupra consecintelor neintentionate care apar in urma procesului ce vizeaza siguranta pacientilor fara o gestionare eficienta a schimbarilor.

Care sunt aspectele critice in gestionarea schimbarii, cum ar fi modul in care este definita schimbarea, ce roluri au diferiti participanti si cum este implementata si transformata schimbarea in sine, aflati din urmatorul material.