pocu

Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 | Axa prioritara 3: Locuri de munca pentru toti Obiectiv specific 3.8 Cresterea numarului de angajați care beneficiaza de noi instrumente, metode, practici etc, de management al resurselor umane si de conditii de lucru imbunatatite in vederea adaptarii activitatii la dinamica sectoarelor economice cu potential competitiv identificate conform SNC/domeniilor de specializare inteligenta conform SNCDI.

Resurse Managementul Sustenabil

Managementul destinatiei turistice, obtinerea durabilitatii si a unor rezultate competitive

Turismul durabil: Cooperarea internationala pentru dezvoltare. Kit de instrumente on-line

Oamenii calatoresc din mai multe motive: sa evadeze, sa exploreze, sa inteleaga si sa participe. Dar, in centrul experientei se afla destinatia – locul care ii ofera ceva calatorului sa pastreze pentru totdeauna si sa impartaseasca cu ceilalti. Acest set de instrumente ajuta destinatiile sa puna in aplicare strategii si programe care vor spune cel mai bine povestea lor unica si vor devini o gazda primitoare pentru vizitatori, indiferent de scopul calatoriei lor.

Organizatiile de management a destinatiilor (DMO) sunt adesea singurii sustinatori ai unei industrii holistice de turism intr-un loc, prin acest rol asigurand diminuarea impactului negativ al turismului asupra mediului si comunitatilor locale, precum si impartasirea oportunitatilor pentru un realizarea unui schimb regulat de calatori. De fapt, un DMO ar putea servi cel mai bine pentru a facilita dialogul intre sectorul privat, sectorul public si alte parti interesate care altfel nu ar colabora niciodata sau nu ar intelege modul in care deciziile lor se rasfrang in jos, in lungul lant de valori al unei destinatii turistice. Datorita acestei capacitati unice, DMO se dovedesc a fi nepretuite pentru sustinerea dezvoltarii turismului, in special in dezvoltarea de destinatii unde turismul este un important motor economic si un mecanism pentru construirea echitabila a capacitatii sociale.

Procesele, exemplele si instrumentele din acest material au fost adaptate dupa mai multi ani de expertiza in domeniu de catre profesionistii din turism.

Certificarea turismului durabil si a ecoturismului – mic ghid

Certificarea stabileste standarde si contribuie la distinctia intre ecoturism si intreprinderile de turism durabile. Acest lucru ajuta la protejarea integritatii acestor concepte. Certificarea nu este un scop in sine. Este unul dintre instrumentele necesare pentru a motiva companiile sa-si imbunatateasca performantele de mediu, sociale si economice, in timp ce sunt recompensate pentru a face acest lucru. Aceste recompense sunt uneori tangibile, alteori nu.

Exista o serie de alte motive pentru care certificarea este importanta. Ele includ:

  1. Beneficii pentru companiile certificate
  • Certificarea ajuta intreprinderile din turism sa-si imbunatateasca activitate, trecerea printr-un proces de certificare fiind educativa. Multe companii certificate au declarat ca unul dintre cele mai mari beneficii ale procesului de certificare a fost acela de a le invata elementele de sustenabilitate in operatiunile lor si de a-si concentra atentia asupra schimbarilor pe care trebuie sa le faca in afacerile lor. O afacere care functioneaza mai bine tinde sa fie mai eficienta si sa atraga mai multi clienti.
  • Certificarea tinde sa reduca costurile de operare.
  • Procesul de implementare a certificarii turismului durabil este adesea insotit de un acces mai facil la asistenta tehnica si finantare pentru intreprinderi pentru implementarea noilor tehnologii – afacerea este educata in legatura cu aceste tehnologii, in timp ce donatorii si institutiile financiare sunt mai predispusi sa ofere finantari cu costuri reduse.
  • In mod potential, certificarea poate oferi un avantaj de marketing intreprinderilor certificate, deoarece consumatorii invata sa recunoasca marcile cu certificare credibila. Acest lucru s-a intamplat si in alte industrii, cum ar fi cea a alimentelor ecologice, produsele din lemn, imbracaminte, vin etc.
  1. Beneficii pentru consumatori
  2. Beneficii pentru autoritati
  3. Beneficii pentru mediu si comunitatile locale