pocu

Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 | Axa prioritara 3: Locuri de munca pentru toti Obiectiv specific 3.8 Cresterea numarului de angajați care beneficiaza de noi instrumente, metode, practici etc, de management al resurselor umane si de conditii de lucru imbunatatite in vederea adaptarii activitatii la dinamica sectoarelor economice cu potential competitiv identificate conform SNC/domeniilor de specializare inteligenta conform SNCDI.

TRAINING ANTREPRENORIAT SI DEZVOLTAREA AFACERII – ACREDITAT ANC
FACTORI DE SUCCES
Baia Mare: 7 – 10 martie 2019

OBIECTIVE

Programul de pregatire „Antreprenoriat si dezvoltarea afacerii” este orientat spre dezvoltarea unor trasaturi esentiale ce-l ghideaza pe antreprenor pe calea succesului in afaceri: disciplina in gandire si planificare, incredere in reusita, gandire deschisa catre oportunitati, atitudine proactiva, caracter competitiv, abordare creativa si inovativa, perseverenta in atingerea obiectivelor, bune abilitati de comunicare pentru promovarea produselor si serviciilor, dar si pentru sustinerea si motivarea echipei, preocupare permanenta pentru dezvoltarea business-ului, indiferent de locul in care se afla, pasiune – motorul principal in atingerea succesului antreprenorial. Dezvoltarea acestor trasaturi ii este absolut necesara oricarei persoane care doreste sa lanseze si sa conduca un business de succes.

Cursul prezinta studii de caz ale unor afaceri de renume (Facebook, Ford, Zara, Catena, Regina Maria) in scopul exemplificarii si dezbaterii factoriilor care au contribuit la dezvoltarea organizatiei si la atingerea succesului in afaceri. In ateliere de grup vor fi aplicate tehnici de identificare a ideilor de business, de cristalizare a unei idei in sensul organizarii unei afaceri, de lansare a produselor si serviciilor, de planificare a activitatilor, de obtinere a finantarii in diferite etape de dezvoltare, de vanzare, de elaborare a unui sistem contabil, de control si financiar eficient, de adaptare si de inovare permanenta a modelului de afaceri. In componenta denumita – managementul si marketingul afacerii –  sunt elaborate strategiile privind pozitionarea pe piata a produselor si serviciilor, dar si a businessului orientat spre dezvoltare. In sectiunea dedicata comunicarii de business – o componenta principala a acestui curs – participantii vor aprofunda abordari specifice antreprenorilor de succes, in comunicarea cu angajatii, partenerii, clientii si autoritatile.

Tematica acestui curs raspunde principalelor patru intrebari esentiale in delimitarea cadrului antreprenorial de actiune pentru un interval de timp mediu, respectiv de minim cinci ani.

  1. Daca ar trebui sa proiectati o investitie pentru urmatorii cinci ani, care ar fi aceea si cum ati descrie-o ?
  2. Privind cu atentie ceea ce va doriti, care este anvergura pe care o vizati in calitate de antreprenor, care este cel mai mic profit pe care il tintiti si cum veti face diferentia fata de alte business-uri?
  3. Intr-un interval de cinci ani, cum vedeti cresterea profitabilitatii de la un an la altul?
  4. Cand considerati rentabila o investitie?

COMPETENTE 

  • Crearea unui plan de afaceri coerent si finantabil
  • Dezvoltarea de produse si servicii adaptate cerintelor de piata
  • Identificarea oportunitatilor de piata si utilizarea inovarii in aplicarea ideilor de afaceri
  • Elaborarea strategiilor de marketing si de organizare a resurselor financiare, materiale si umane
  • Analizarea concurentei si a contextului social, economic, politic, administrativ, legislativ
  • Comunicare eficienta cu echipa si cu tertii implicati in derularea afacerii

DESPRE ANTREPRENORI SI ANTREPRENORIAT

Antreprenoriatul este una dintre functiile principale ale economiei de piata europene bazata pe competitie libera si pe principii precum libera circulatie a produselor si serviciilor. Antreprenoriatul, acompaniat de politici publice adecvate, genereaza dezvoltare locala, locuri de munca adaptate noilor cerinte, bunastare sociala. Pentru dezvoltarea unui mediu antreprenorial, infiintarea unei afaceri este obligatorie, dar nu suficienta.

Este nevoie de un antreprenor care sa vina cu idei de dezvoltare, dar si cu instrumente strategice pentru punerea lor in practica, in vererea realizarii unei mediu lucrativ, eficient, competitiv. Antreprenoriatul este un proces complex si de durata, care presupune dobandirea unor competente specifice in cadrul unor programe de formare, dar si o atitudine corespunzatoare orientata spre dezvoltare permanenta, conectare, nu doar la legislatie, ci si la tendintele de evolutie a mediului de business, la nivel micro si macro. Elaborarea unui plan de afaceri este, de asemenea, obligatoriu, dar are nevoie de competente solide pentru implementare in vederea obtinerii unor rezultate generatoare de beneficii interne si externe.

STRUCTURA TEMATICA       

  • Mediul de afaceri, oportunitati si provocari
  • Forme juridice de proprietate a afacerilor. Legislatie IMM
  • Planificarea, organizarea si gestionarea afacerilor. Planul de afaceri
  • Tipuri de resurse. Administrarea resurselor disponibile Obtinerea resurselor necesare
  • Planificarea financiara de baza. Obtinerea unei finantari. Surse de finantare
  • Managementul si marketingul afacerii. Abordare integrata in elaborarea strategiei de vanzari
  • Oamenii – cea mai importanta resursa
  • Analiza cost beneficiu – o abordare pragmatica
  • Managementul schimbarii – kitul de supravietuire, masuri permanente si masuri tranzitorii
  • Creativitatea si inovarea – resurse ale dezvoltarii
  • Organizarea activitatilor – de la obiectiv la rezultat
  • Contractul comercial. Abordare, derulare si monitorizare. Documente specifice
  • Etica si comunicarea in afaceri

RESURSE

Pe langa materialele primite la curs, participantii vor avea acces, timp de trei ani, dupa finalizarea cursului, la Centrul de Resurse al Euro Best Team, care contine cele mai noi si relevante publicatii din domeniu.

PARTICIPANTI

Avand in vedere tematica, actualitatea informatiilor, calitatea trainerilor si a aplicatiilor practice, valoarea de piata a acestui curs este aproximativ 1000 de lei.

In cadrul proiectului TISA, participarea este GRATUITA, deoarece toate costurile de participare sunt sustinute de Comisia Europeana, prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Trainingul se adreseaza angajatilor din companiile care isi desfasoara activitatea in domeniile: Sanatate, Turism si Ecoturism, Industrii creative, Procesarea Alimentelor si Bauturilor, Bioeconomie, Biotehnologie si Biofarmaceutica.

ATENTIE! Locurile sunt limitate, iar ocuparea lor se face in ordinea completarii formularului de inscriere si a validarii documentelor de inscriere!

 

FORMULAR DE INSCRIERE