pocu

Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 | Axa prioritara 3: Locuri de munca pentru toti Obiectiv specific 3.8 Cresterea numarului de angajați care beneficiaza de noi instrumente, metode, practici etc, de management al resurselor umane si de conditii de lucru imbunatatite in vederea adaptarii activitatii la dinamica sectoarelor economice cu potential competitiv identificate conform SNC/domeniilor de specializare inteligenta conform SNCDI.

TRAINING MANAGER DE PRODUS. DE LA INOVARE LA CLIENT
Baia Mare: 10 ian. – 13 ian. 2019

OBIECTIVE

Cursul Manager de produs are ca obiectiv dezvoltarea competentelor si abilitatilor managerilor din organizatiile bazate pe tehnologie care urmaresc cresterea valorii businessului pe piata. Cursul este un demers formativ complex si complet si ofera o intelegere aprofundata a procesului inovatiei in obtinerea unui produs, precum si a managementului de produs, in sensul dezvoltarii de produse sau servicii noi. In cadrul cursului sunt explorate principalele concepte de lucru ale domeniilor inovare si management de produs, sunt prezentate principalele modele de analiza aplicate de marile companii in procesele operationale, sunt prezentate tehnicile de concepere, organizare si gestionare a unui produs, precum si instrumentele de monitorizare, evaluare si control ale costurile si riscurilor aferente managementului de produs.

Tematica surprinde aspecte esentiale din strategie, marketing, dezvoltare de produs si antreprenoriat, foloseste metode interactive si tehnici de facilitare a intelegerii factorilor care determina succesul sau esecul unui produs, prezinta aspecte cheie ale strategiei de produs, ale ciclului de viata a unui produs, precum si responsabilitatile asociate managerului de produs. O atentie deosebita va fi acordata pozitionarii pe piata a produsului, precum si strategiei de lansare.

COMPETENTE 

  • Cresterea capacitatii de elaborare si proiectare a unui produs nou
  • Cresterea capacitatii de intelegere a nevoii clientilor si de validare a cererii de piata a produsului
  • Cresterea capacitatii de identificare a noilor tehnologii in obtinerea de produse noi
  • Cresterea capacitatii de utilizare a produsului ca sursa de avantaj competitiv
  • Cresterea capacitatii de concepere și implementare a strategiei de produs
  • Cresterea capacitatii de analiza a pietei de consum
  • Cresterea capacitatii de pozitionare si repozitionare a propriilor produse cu costuri reduse
  • Cresterea capacitatii de diversificare a portofoliul de produse in conditiile unei posibile delistari

MANAGERUL DE PRODUS 

Managementul de produs asigura planificare, prognoza, productia si comercializarea unui produs. Managerul de produs este responsabil pentru analiza conditiilor de piata, pentru definirea caracteristicilor sau functiilor unui produs, pentru supravegherea obtinerii produsului si pentru lansarea lui pe piata. Rolul managerului de produs cuprinde activitati ce tin de strategie si tactici de piata, de adaptarea produselor la dezvoltarea afacerii in mod sustenabil.

Managerul de produs identifica si evalueaza oportunitatile de idei de produs, din surse precum: clientii companiei, clientii concurentilor, analisti din industria de profil, directori din companie, personal de vanzari si marketing, reprezentanti ai serviciului cu clientii din companie, personalul implicat in operatiuni, experienta profesionala anterioara bazata pe piata si tehnologie.

STRUCTURA TEMATICA 

  • Managementul de produs. Rol si atributii in contextul ionovarii
  • Produsul ca avantaj competitiv. Standard de produs – calitatea disponibila, calitatea acceptata, calitatea standard.
  • Tipologia industriilor. Tipologia produselor. Pozitionare pe piata, repozitionare – Matricea Boston
  • Configuratia unui produs – trepte/bariere. Matricea P& G – Procter and Gamble – Grupul de analiza Boston
  • Configuratia unei piete – piata geografica, piata economica, piata financiara, piata relationala, piata de active, piata de stand –by, piata de adresa
  • Strategii de lansare pe o piata dominata de alt produs. Studiu de caz – Costurile ascunse in situatia unei strategii de penurie mascata
  • Formarea unui cartel – miscarile cartelului – costurile incalcarii legislatiei
  • Strategii anticipative – raspuns la reactiile pietei
  • Symbol si icon de produs – brand, branding. Canale de promovare ATL / BTL in contextul publicitatii
  • De la categorie la gama – evolutie spontana sau prefigurata de jucatorii mari de piata?
  • Achizitia prin sistemul AIDA
  • Produse premium vs main stream – vs low entry
  • Bid and Tender – contextul unei piete reglementata legislativ
  • Greselile managerului de produs

RESURSE

Pe langa materialele primite la curs, participantii vor avea acces, timp de trei ani, dupa finalizarea cursului, la Centrul de Resurse al Euro Best Team, care contine cele mai noi si relevante publicatii din domeniu.

PARTICIPANTI

Avand in vedere tematica, actualitatea informatiilor, calitatea trainerilor si a aplicatiilor practice, valoarea de piata a acestui curs este aproximativ 1000 de euro.

In cadrul proiectului TISA, participarea este GRATUITA, deoarece toate costurile de participare sunt sustinute de Comisia Europeana, prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Trainingul se adreseaza angajatilor din companiile care isi desfasoara activitatea in domeniile: Sanatate, Turism si Ecoturism, Industrii creative, Procesarea Alimentelor si Bauturilor, Bioeconomie, Biotehnologie si Biofarmaceutica.

ATENTIE! Locurile sunt limitate, iar ocuparea lor se face in ordinea completarii formularului de inscriere si a validarii documentelor de inscriere!

 

FORMULAR DE INSCRIERE