pocu

Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 | Axa prioritara 3: Locuri de munca pentru toti Obiectiv specific 3.8 Cresterea numarului de angajați care beneficiaza de noi instrumente, metode, practici etc, de management al resurselor umane si de conditii de lucru imbunatatite in vederea adaptarii activitatii la dinamica sectoarelor economice cu potential competitiv identificate conform SNC/domeniilor de specializare inteligenta conform SNCDI.

TRAINING MANAGEMENTUL INOVARII. DESIGN THINKING FOR A NEW GENERATION
Oradea: 10 – 13 ian. 2019;
Oradea: 7 – 10 feb. 2019;
Baia Mare: 10 – 13 ianuarie 2019;
Baile Felix: 31 ian. – 3 feb. 2019

OBIECTIVE

Capacitatea de inovare este considerata combustibilul cel mai de pret al unei companii aflata intr-o piata dinamica, in continua schimbare. Abordarea inovativa ii permite companiei sa mentina atentia pe tot ce se intampla in jur, in mod special la competitie, dar si la evolutia nevoilor de consum. Renuntarea la demersurile inovative echivaleaza de multe ori cu pierderea agilitatii competitive a firmei, cu declinul sau chiar cu iesirea de pe piata. Obiectivul acestui curs este acela de a constientiza importanta inovarii la nivelul managementului, dar si deprinderea unei serii de competente pentru a initia, organiza, instrui si a conduce un proces inovativ intr-o companie.

Cursul este 100% practic, prezinta si compara principalele modele de analiza si de dezvoltare a capacitatii de inovare a unei companii, intr-un demers strategic si creativ, bazat pe brainstorming. Participantii la curs sunt indrumati sa identifice un produs sau serviciu nou, care sa fie de interes pentru companie si, in mod necesar, pentru clientii acesteia.  La finalul cursului participantii vor avea capacitatea de a concepe, proiecta, dezvolta si comercializa noul produs sau serviciu, intr-o formula integrata, bazata pe aport multidisciplinar.

COMPETENTE 

  • Dezvoltarea capacitatii de a gandi si proiecta inovarea la nivel sistemic
  • Dezvoltarea capacitatii de a lansa in dezbaterile interne noi provocari de dezvoltare
  • Cresterea capacitatii de a aplica inovarea ca solutie la nevoile clientilor/consumatorilor
  • Cresterea capacitatii de elaborare, implementare și evaluare a strategiei de inovare
  • Dezvoltarea capacitatii de a gandi in termeni creativi
  • Cresterea capacitatii de elaborare a metodelor de valorificare a capitalului intelectual al firmei
  • Cresterea capacitatii de asigurare a continuitatii procesului de inovare

INOVAREA SI ORGANIZATIA INOVATIVA

Pentru a intelege inovarea este util sa o diferentiem de inventie. Inventiile se afla in amonte in raport cu inovarile, insa nu intotdeauna cele dintai pot fi utilizate in mod efectiv si nici nu asigura succesul comercial. Inovarea este procesul prin care se obtine valoarea adaugata din idei, inclusiv din inventii. Totusi, inovarea nu se rezuma la rezultatele concrete, ci este un proces organizational.

Termenul ”inovare” și, mai ales, imperativul inovarii au devenit tot mai raspandite la nivel social in ultimele doua decenii, nu mai e vorba de o chestiune care tine de industrii si de investitiile pe care companiile sunt dispuse sa le faca, in special, in departamentele de cercetare-dezvoltare. In latina, verbul „innovare” inseamna „a reinnoi” sau „a schimba”.

Organizatia inovativa este cea care creeaza si mentine un context organizational care sprijina demersurile inovative. O organizatie inovativa are viziune spre inovare, este structurata corespunzator, are un nivel ridicat de implicare in activitati de inovare, organizeaza munca si orienteaza echipele spre inovare, incurajeaza creativitatea, acorda atentie mediului extern.

STRUCTURA TEMATICA 

  • Inovarea: Proces de afaceri si sursa de avantaj competitiv
  • Evolutia modelelor de inovare (Black Box, Demand Pull, Coupling, Colaborativ, Strategic & Integrativ)
  • Bazele inovatiei contemporane: organizatia inovativa si creativitatea
  • Networking, retelele inovative si capital social
  • Critical design thinking: aplicarea modelului IDEO
  • Ce inovam? Procese, produse, marketing si organizatii
  • Formularea strategiei de inovare si corelarea cu celelalte strategii ale firmei
  • Valorificarea inovarii: capitalul intelectual al firmei si pozitionarea in lantul valoric al industriei
  • Performantele inovarii: de la indicatorii pietei la indicatorii sociali si de sustenabilitate
  • Solutii pentru impedimentele din calea inovarii

RESURSE

Pe langa materialele primite la curs, participantii vor avea acces, timp de trei ani, dupa finalizarea cursului, la Centrul de Resurse al Euro Best Team, care contine cele mai noi si relevante publicatii din domeniu.

PARTICIPANTI

Avand in vedere tematica, actualitatea informatiilor, calitatea trainerilor si a aplicatiilor practice, valoarea de piata a acestui curs este aproximativ 1000 de euro.

In cadrul proiectului TISA, participarea este GRATUITA, deoarece toate costurile de participare sunt sustinute de Comisia Europeana, prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Trainingul se adreseaza angajatilor din companiile care isi desfasoara activitatea in domeniile: Sanatate, Turism si Ecoturism, Industrii creative, Procesarea Alimentelor si Bauturilor, Bioeconomie, Biotehnologie si Biofarmaceutica.

ATENTIE! Locurile sunt limitate, iar ocuparea lor se face in ordinea completarii formularului de inscriere si a validarii documentelor de inscriere.

 

FORMULAR DE INSCRIERE